Technologia

Technologia korpusu lampy taxi
Nasze lampy są NIETŁUKĄCE i NIE PĘKAJĄ - oczywiście wszystko da się zniszczyc umyślnie.
 
Polipropylen, PP, izotaktyczny z dodatkiem uszlachetniaczy, wtryśnięty do formy.
Polipropylen używany jest powszechnie do produkcji na przykład:
 
zderzaków, części karoserii i wnętrza samochodu.
 
obudów różnych urządzeń przemysłowych i AGD, odkurzaczy, komputerów, laptopów itp.
 
przewodów do wody, cieczy agresywnych, zbiorników i naczyń laboratoryjnych, sprzętu medycznego np. strzykawek jednorazowych
 
Wszelkie artykuły AGD, miski, naczynia, kuwety, także zabawki dziecięce.
 
Oczywiście, klosze do lamp.
 
Metoda wtryskowa to najdroższy sposób wytworzenia klosza ale i najlepszy. Z formy wychodzi klosz w kształcie dokładnie takim jak go zaprojektowano. grubość ścianek jest równa co zapewnia strukturalną integralność oraz płynną przenikalność światła wytwarzanego przez żarówki LED. Profesjonalny wygląd to też atut metody wtrysku.
 
Połączenie dobrego materiału jakim jest PP z najlepszą metodą produkcji powoduje że klosze nie mają żadnej tendencji do pękania, co stanowi problem w przypadku innych tworzyw jak na przykład termoformowany plexiglas.
Nawet energicznie rzucony na betonową nawierzchnię klosz polipropylenowy nie chce zazwyczaj pęknąć.
PP nie chłonie wody i odporny jest na działanie czynników agresywnych a także na szkodliwe promienie UV.
To jest tworzywo NIETOKSYCZNE.
Ciekawostka - większość butelek jednorazowych z napojami wykonana jest z odmiany polipropylenu.
 
Zainteresowanych chcących dowiedzieć się więcej o pilipropylenie odsyłamy na stronę WIKIPEDIA http://pl.wikipedia.org/wiki/Polipropylen
 
Technologia mocowania magnetycznego
 
Korpus lampy taxi przyśrubowany jest do metalowej ocynkowanej i pomalowanej proszkowo kształtki ze stalowej blachy. Zabezpieczenie konstrukcji stanowią metalowe podkładki i nakrętki samokontrujące. Podkładki gumowe natomiast mają za cel amortyzowanie wstrząsów podczas jazdy. Całość nierdzewna.
Do kształtki stalowej przyklejono ferroplastyczną matę magnetyczną o duzej mocy. Mata wykazuje elastyczność podobną do maty gumowej. Cały element jest na tyle gruby że stanowi solidną podstawę ale jeszcze tak cienki że całość układa się do obłego kształtu dachu. Dach jednocześnie zamyka obwód magnetyczny: stalowa kształtka-magnetyczna mata-stalowy dach, tworząc mocny chwyt który trudno rozerwać. Mata magnetyczna dodatkowo pokryta od strony zewnętrznej warstwą odpornego warniszu który zabezpiecza powłokę lakiernicza dachu przed uszkodzeniem.
 
Technologia LED
 
Stosujemy wyłącznie oświetlenie LED. Konwencjonalne żarówki to przeżytek.
Najnowsze LED-y wyprodukowane są w formie "taśmy" w której umieszczono wiele "diod" dających światło. Taka konstrukcja powoduje że zamiast kilku brutalnie oślepiających punktów, mamy kilkadziesiąt elementów umieszczonych w niewielkich odstępach. To daje efekt "przestrzennego" świecenia. Światło wydobywa się jakby znikąd, jakby sam plastik klosza świecił. Nie ma niepożądanych cieni, światło jest jasne i równe ale nigdy brutalne. Kąt świecenia 110 stopni dodatkowo pomaga osiągnąć efekt przestrzenności.
Nasze LED-y NIE GRZEJĄ SIĘ!  To grzanie to nic innego jak stracona energia a zimą może akumulatorowi tej właśnie energii zabraknąć.
Pobór mocy LED-ów w porównaniu z konwencjonalną żarówką tej samej mocy jest 6-razy MNIEJSZY. 
Najnowsze LED-y wytrzymują bez problemu zarówno wysokie temperatury jak i zimno do -45C.
Sprawdzone w krajach Afryki równikowej i na północy Europy, w Szwecji i Norwegii.
 
Technologia materiałów mocujących
 
Wszystkie śrubki, śruby, podkładki są nierdzewne.
 
Materiały użyte

Klosz i korpus lampy wykonane z polipropylenu izataktycznego, metodą wtrysku.
Montażowe elementy plastikowe wewnątrz klosza wykonane również metodą wtrysku.
Listwa LED w postaci taśmowego nośnika zawierającego szereg LED o kącie świecenia 110 stopni.
LED-y takie nie grzeją się i zużywają 6-razy mniej energii niż konwencjonalne żarówki, nie wytwarzają szkodliwego promieniowania UV
Korpus lampy (koguta taxi) umocowany z pomocą śrub, podkładek metalowych i gumowych do stalowej kształtki z blachy ocynkowanej zabezpieczonej warstwą lakieru proszkowego.
Do kształtki przyklejony magnes plastyczny wykończony gładką folią.
Całość układa sie do profilu dachu samochodu tworząc pewne mocowanie.
Więcej informacji o materiałach i ich zastosowaniach-właściwościach w zakładce TECHNOLOGIA.
 
 
Wszystkie wzory graficzne zamieszczone na lampach taxi, lampach reklamowych i "kogutach" na stronie www.mustangero.pl są jedynie artystyczną fikcją a wszelkie ewentualne podobieństwo do istniejących w rzeczywistości kompozycji graficznych jest przypadkowe i nieintencjonalne.
Projekt i wykonanie: APISOFT